Domeniul de activitate al agentiilor imobiliare

Agentiile imobiliare au ca domeniu  de activitate furnizarea de informatii corecte clientilor, referitoare  la pretul locuintelor si terenurilor in functie de zona in care sunt dispuse si  stabilirea unui pret de vanzare, cumparare sau inchiriere avantajos pentru ambele parti contractante. Tot prin intermediul agentiilor imobiliare, acei potentiali cumparatori  care apeleaza la serviciile oferite de acestea, orice agentie imobiliara trebuie sa fie in masura  sa puna la dispozitia clientilor cele mai bune  oferte, care sa tina cont si sa se potriveasca in totalitate cu dorintelor acestora. 

In mod normal, pentru a putea avea ceva de castigat in urma efectuarii unei tranzactii imobiliare, aceste agentii percep un comision atat de la vanzator, cat si de la cumparator, al carui procent este negociat inainte si poate depinde  de mai multe factori ( de obicei reprezinta 1,5-2 % din valoarea tranzactionata).



Pe piata exista agentii imobiliare mari si cu renume si unele mai mici si mai putin cunoscute. Aceste doua cricterii de selectie nu trebuie sa va retina sau sa va indrume sa o alegeti pe cea mai renumita. Trebuie doar sa fiti atent la seriozitatea respectivei agentii.

De obicei, la agentile mari si cu renume apeleaza marile companii, societatile bancare sau persoanele fizice care au venituri destul de mari, iar agentiile imobiliare mai mici se adreaseaza mai ales oamenilor obisnuiti care fac tranzactii imobiliare normale ( vand sau inchiriaza un simplu apartament sau un teren).

Ca in orice domeniu, si in cel al agentiilor imobiliara concurenta este destul de acerba. Orice agentie  nou-infiintata nu va putea concura cu cele cu renume in domeniu, pe proiecte de mare anvergura.
Agetiile imobiliare cu renume pun la dispozitia clientilor o gama variata de servicii, cum ar fi studiile de fezabilitate, cadastru, expertize tehnice, consultanta imobiliara si chiar si consultanta in domeniul amenajarilor interioare.


O agentie imobiliara care nu isi respecta clientii, va raspunde cu siguranta foarte defectuos la cerintele acestora. Daca va sunt prezentate tot felu de variante de cumparare care nu corespund limitelor de pret specificate de dumneavoastra si sunt situate si in afara zonelor specificate, cu siguranta acea agentie este o firma fantoma, care urmareste doar sa profite de pe urma eventualilor clientilor. O agentie care se respecta, trebuie mai intai sa se ocupe de  castigarea increderii clientilor, pentru a-si crea o imagine pozitiva pe piata imobiliara.